پیام مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی سالمندان 

دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در پیامی روز جهانی و هفته ملی گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران متن پیام به شرح ذیل است :
بسمه تعالی 
سالمندان عزیز؛ سرمایه های ارزشمند معنوی و گرانسنگ جامعه  هستند که همه وجود آنان سرشار از تجارب و درس های بزرگ زندگی است و تکریم منزلت و مقام این عزیزان برگرفته از فرهنگ غنی تکامل انسانی و مورد تاکید دین مبین اسلام است. 
آنان که با صرف ذره ذره شمع وجود خویش، عمری را صرف روشن کردن راهِ پیشرفت اخلاقی و انسانی فرزندان و جامعه خود کردند و امروز وظیفه تک تک ماست تا در ایام سالمندی با توجهات لازم، محبت های بزرگان خویش را جبران کنیم. 
پیشگیری از دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است و این دوره یکی از مراحل زندگی است که می توان با حفظ بهداشت جسمانی و روانی از عوارض و مشکلات آن کاست و به دوره ای فعال، مطلوب، بدون دغدغه و لذت بخش تبدیل کرد، چون فردی که از لحاظ زیستی و جسمی در شرایط مطلوب سالمندی قرار دارد، از جنبه های روان شناختی از بسیاری از افراد همسن خود جوان تر و با نشاط تر می باشد.
روز گرامی داشت سالمندان، فرصت مغتنمی برای تکریم جایگاه پربها و گرانسنگ پدران و مادران فداکار دیروز و سالمندان امروز است و بر همه ما فرض است تا در تامین اسباب رفاه، آسایش و سلامتی این بزرگواران بویژه در سالی که هفته تکریم و بزرگداشت سالمندان با شعار ملی "کرامت بخشی به سالمندان با حمایت های اجتماعی و اقتصادی" همراه شده، اهتمام مجدانه داشته باشیم و این وظیفه را تنها به یک روز و مناسبت خاص محدود ننمائیم.
روز جهانی سالمندان را به همه سالمندان عزیز تبریک می گویم و از آستان خداوند بزرگ و متعال، برای این عزیزان و تمامی فعالان این بخش، آرزوی سلامتی، عافیت و بهروزی دارم. 
دکتر فریبا بریمانی
مدیرکل بهزیستی مازندران

کد خبر 90547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد